Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, co to jest Newsletter? lub jak stworzyć Newsletter? Jeżeli tak, ten artykuł jest dla Was! W dzisiejszym świecie, gdzie konkurencja jest na każdym kroku, Newsletter to potężne narzędzie marketingowe, które może pomóc w zbudowaniu silnej relacji z klientami.
Agenda:
• Co to jest Newsletter?
• Jak działa email marketing?
• Jak stworzyć Newsletter?
• Jak przygotować Newsletter?
• Co może znaleźć się w e-mail marketingu?
• Jak tworzyć angażujące wiadomości e-mail?
• Najczęstsze błędy przy wysyłce firmowego Newslettera – na co uważać?
Co to jest Newsletter?
Rozpoczynając od podstaw, słowo Newsletter tłumaczone na język polski oznacza „list z wiadomościami”. Chociaż termin ten jest dosyć ogólny, w praktyce oznacza to wiadomości wysyłane regularnie przez firmę do konkretnej grupy osób z subskrypcją. Zawierają one informacje o najnowszych produktach, promocjach, wydarzeniach czy cennych treściach. Oczywiście, subskrybenci muszą być zainteresowani treścią! Jest to skuteczne narzędzie SEO, które pozwala na utrzymanie stałego kontaktu z klientami.
Jak działa email marketing?
Newsletter to efektywny sposób na udostępnianie informacji na temat najnowszych wydarzeń i aktualizacji z Twojego przedsiębiorstwa. Może to wydawać się nieco niejasne, dlatego omówimy kilka powodów, dla których firmy wysyłają newslettery.
– Utrzymanie stałej komunikacji
Za pomocą newslettera, Twoja marka jest stale w pamięci osób zapisanych na listę mailingową. Pozwala to na przekazywanie informacji o działalności firmy. Jest to kluczowy element nowoczesnej strategii marketingowej i budowania relacji, również w kontekście wysyłki newsletterów. Dzięki temu, posiadasz narzędzie do informowania odbiorców o nowościach i promocjach.
– Budowanie wizerunku i świadomości marki
Newsletter z informacyjnym charakterem i wartościowymi treściami może pomóc w budowaniu pozytywnego wizerunku marki. Istnieje większa szansa, że odbiorcy będą traktować Cię jak eksperta w swojej dziedzinie.
– Ulepszanie komunikacji z klientami
Dobrze przygotowany newsletter może dotrzeć do setek, tysięcy, a nawet większej liczby odbiorców. Dzięki temu zwiększasz zasięg swoich komunikatów przy niewielkim nakładzie pracy i środków finansowych.
Jak stworzyć Newsletter?
Dzięki różnym narzędziom marketingowym możesz dostosować wiadomość zawartą w newsletterze do każdego odbiorcy lub do poszczególnych grup. Można to zrobić w taki sposób, aby zapewnić jeszcze wyższą skuteczność interakcji. Warto zapoznać się także z filmikami na temat jak stworzyć Newsletter krok po kroku.
Jak przygotować Newsletter?
Przygotowanie newslettera może wydawać się skomplikowane, jeżeli nie wiesz, jakie informacje powinien zawierać. Wiele zależy od branży, w której działasz oraz od ogólnej strategii komunikacji firmy. Zanim zaczniesz się zastanawiać, co napisać odbiorcom newslettera, pomyśl chwilę, po co to robisz. Pamiętaj, że:
- Newsletter otrzymują osoby, które wyraziły zgodę na wykorzystywanie w ten sposób swoich danych kontaktowych. Są to więc ludzie, którzy już są Twoimi klientami albo są w jakiś sposób zainteresowani podtrzymywaniem kontaktu z marką.
- Twoim celem jest przede wszystkim podtrzymanie dobrego kontaktu z odbiorcami, któremu prenumerata newsletterów ma zapewnić dodatkowe treści. Takie, które przyniosą korzyści z perspektywy klienta. Mogą to być przydatne informacje praktyczne albo ekskluzywne zniżki na Twoje produkty.
Co może się znaleźć w e-mail marketingu?
Typowe tematy newsletterów to:
- Aktualności z życia firmy
- Nowe akcje promocyjne
- Informacje o nowych wpisach na blogu
- Informacje branżowe
Jak tworzyć angażujące wiadomości e-mail?
Statystyki pokazują, że średnio 3 na 4 maile marketingowe trafiają do kosza bez wcześniejszego czytania. Na wyniki, jakie osiągnie Twój komunikat, wpłyną między innymi:
- Kreatywny, angażujący tytuł wiadomości
- Regularność
- Ciekawa, przydatna treść
- Wyraźne CTA (Call To Action) w wiadomości
- Przejrzysty układ graficzny
- Responsywność
- Odpowiednia długość/dopuszczalny limit
Najczęstsze błędy przy wysyłce firmowego newslettera – na co uważać?
- Brak spersonalizowania wiadomości
- Nieodpowiednia częstotliwość wysyłki
- Brak wartościowej treści
- Nieodpowiednia forma i styl pisania
- Brak wizualnej atrakcyjności
- Nieprzetestowanie newslettera przed wysyłaniem
- Brak personalizacji adresu e-mail
- Brak clear call to action
- Nieodpowiedni czas wysyłki
Teraz już wiesz co to jest Newsletter. Skorzystaj z naszych porad i zacznij tworzyć swoje własne newslettery! Pamiętaj, że klucz do sukcesu leży w dostarczaniu wartościowych treści, które są interesujące i użyteczne dla Twoich odbiorców. Zadbaj o zrozumiały język, content, atrakcyjny wygląd oraz regularność wysyłki. A przede wszystkim, pamiętaj, że newsletter to doskonały sposób na budowanie relacji z klientami i zwiększanie sprzedaży!