Strona główna
Biznes
Tutaj jesteś

Co to jest Newsletter?

27 września, 2023 jak stworzyć Newsletter

Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, co to jest Newsletter? lub jak stworzyć Newsletter? Jeżeli tak, ten artykuł jest dla Was! W dzisiejszym świecie, gdzie konkurencja jest na każdym kroku, Newsletter to potężne narzędzie marketingowe, które może pomóc w zbudowaniu silnej relacji z klientami. 

Agenda:

• Co to jest Newsletter?

• Jak działa email marketing?

• Jak stworzyć Newsletter?

• Jak przygotować Newsletter?

• Co może znaleźć się w e-mail marketingu?

• Jak tworzyć angażujące wiadomości e-mail?

• Najczęstsze błędy przy wysyłce firmowego Newslettera – na co uważać?

Co to jest Newsletter?

Rozpoczynając od podstaw, słowo Newsletter tłumaczone na język polski oznacza „list z wiadomościami”. Chociaż termin ten jest dosyć ogólny, w praktyce oznacza to wiadomości wysyłane regularnie przez firmę do konkretnej grupy osób z subskrypcją. Zawierają one informacje o najnowszych produktach, promocjach, wydarzeniach czy cennych treściach. Oczywiście, subskrybenci muszą być zainteresowani treścią! Jest to skuteczne narzędzie SEO, które pozwala na utrzymanie stałego kontaktu z klientami.

Jak działa email marketing?

Newsletter to efektywny sposób na udostępnianie informacji na temat najnowszych wydarzeń i aktualizacji z Twojego przedsiębiorstwa. Może to wydawać się nieco niejasne, dlatego omówimy kilka powodów, dla których firmy wysyłają newslettery.

– Utrzymanie stałej komunikacji

Za pomocą newslettera, Twoja marka jest stale w pamięci osób zapisanych na listę mailingową. Pozwala to na przekazywanie informacji o działalności firmy. Jest to kluczowy element nowoczesnej strategii marketingowej i budowania relacji, również w kontekście wysyłki newsletterów. Dzięki temu, posiadasz narzędzie do informowania odbiorców o nowościach i promocjach.

– Budowanie wizerunku i świadomości marki

Newsletter z informacyjnym charakterem i wartościowymi treściami może pomóc w budowaniu pozytywnego wizerunku marki. Istnieje większa szansa, że odbiorcy będą traktować Cię jak eksperta w swojej dziedzinie.

– Ulepszanie komunikacji z klientami

Dobrze przygotowany newsletter może dotrzeć do setek, tysięcy, a nawet większej liczby odbiorców. Dzięki temu zwiększasz zasięg swoich komunikatów przy niewielkim nakładzie pracy i środków finansowych.

Jak stworzyć Newsletter?

Dzięki różnym narzędziom marketingowym możesz dostosować wiadomość zawartą w newsletterze do każdego odbiorcy lub do poszczególnych grup. Można to zrobić w taki sposób, aby zapewnić jeszcze wyższą skuteczność interakcji. Warto zapoznać się także z filmikami na temat jak stworzyć Newsletter krok po kroku.

Jak przygotować Newsletter?

Przygotowanie newslettera może wydawać się skomplikowane, jeżeli nie wiesz, jakie informacje powinien zawierać. Wiele zależy od branży, w której działasz oraz od ogólnej strategii komunikacji firmy. Zanim zaczniesz się zastanawiać, co napisać odbiorcom newslettera, pomyśl chwilę, po co to robisz. Pamiętaj, że:

  • Newsletter otrzymują osoby, które wyraziły zgodę na wykorzystywanie w ten sposób swoich danych kontaktowych. Są to więc ludzie, którzy już są Twoimi klientami albo są w jakiś sposób zainteresowani podtrzymywaniem kontaktu z marką.
  • Twoim celem jest przede wszystkim podtrzymanie dobrego kontaktu z odbiorcami, któremu prenumerata newsletterów ma zapewnić dodatkowe treści. Takie, które przyniosą korzyści z perspektywy klienta. Mogą to być przydatne informacje praktyczne albo ekskluzywne zniżki na Twoje produkty.

Co może się znaleźć w e-mail marketingu?

Typowe tematy newsletterów to:

  • Aktualności z życia firmy
  • Nowe akcje promocyjne
  • Informacje o nowych wpisach na blogu
  • Informacje branżowe

Jak tworzyć angażujące wiadomości e-mail?

Statystyki pokazują, że średnio 3 na 4 maile marketingowe trafiają do kosza bez wcześniejszego czytania. Na wyniki, jakie osiągnie Twój komunikat, wpłyną między innymi:

  • Kreatywny, angażujący tytuł wiadomości
  • Regularność
  • Ciekawa, przydatna treść
  • Wyraźne CTA (Call To Action) w wiadomości
  • Przejrzysty układ graficzny
  • Responsywność
  • Odpowiednia długość/dopuszczalny limit

Najczęstsze błędy przy wysyłce firmowego newslettera – na co uważać?

  • Brak spersonalizowania wiadomości
  • Nieodpowiednia częstotliwość wysyłki
  • Brak wartościowej treści
  • Nieodpowiednia forma i styl pisania
  • Brak wizualnej atrakcyjności
  • Nieprzetestowanie newslettera przed wysyłaniem
  • Brak personalizacji adresu e-mail
  • Brak clear call to action
  • Nieodpowiedni czas wysyłki

Teraz już wiesz co to jest Newsletter. Skorzystaj z naszych porad i zacznij tworzyć swoje własne newslettery! Pamiętaj, że klucz do sukcesu leży w dostarczaniu wartościowych treści, które są interesujące i użyteczne dla Twoich odbiorców. Zadbaj o zrozumiały język, content, atrakcyjny wygląd oraz regularność wysyłki. A przede wszystkim, pamiętaj, że newsletter to doskonały sposób na budowanie relacji z klientami i zwiększanie sprzedaży!

Redakcja mamycel.pl

Świadomy rozwój, równowaga w pracy i lepsze zrozumienie siebie – to tematy, które poruszamy z pasją i rzetelnością. Doświadczony zespół dzieli się sprawdzoną wiedzą z obszaru psychologii, kariery i rozwoju osobistego, wspierając w budowaniu spełnionego życia.

Może Cię również zainteresować

jak stworzyć Newsletter

Jak pokonać lęk?

27 września, 2023

Potrzebujesz więcej informacji?